top of page

View Gallery

There may be no better way to communicate what we do than through images. As you browse our site, take a few moments to let your eyes linger here, and see if you can get a feel for our signature touch.

חיפוש
  • תמונת הסופר/תהילה קול

מעצב פנים, אדריכל ומה שביניהם.

עודכן: 15 באוג׳ 2023


יש לי מספר חברים אדריכלים , ואני מאוד מכבדת אותם. אדריכלים שלמדו לא פחות מ-5 שנים מפרכות בטכניון, באונ' תל אביב, בבצלאל וכד'. היתה בי אף הערצה אל אותם אנשים וחשבתי שזה אחד המקצועות היחידים בעולם בה פועלים בצורה זהה האונה השמאלית והאונה הימנית של המח. כלומר - הצד המתמטי-מדעי-הגיוני והצד היצירתי בו זמנית.

לכן, אני לא מסכימה מראש לקרוא לעצמי אדריכלית כמו שעושים רבים מחבריי למקצוע. מה שלמדתי בלונדון, התואר אותו סיימתי היה - אדריכלות פנים מסחרית. אני אדריכלית פנים כי האחריות והידע המקצועי הוא יותר מאשר עיצוב הקירות והסטיילינג.

מעצב פנים ואדריכל נפגשים

ועכשיו אחרי שהבהרתי את הדברים, אני רוצה לומר, שכל אחד מבעלי המקצוע צריך להתמקד במקצוע שלו!


אדריכלים, בזמן לימודיהם, נוגעים בעיצוב פנים בצורה מאוד מאוד בסיסית. יותר מזה, אף מלמדים אותם שזה לא חשוב. אדריכלים אוהבים מאוד לראות את הבית בשלמותו. או במילים אחרות - איך הוא יראה מבחוץ. איך יראו החזיתות - כלומר הקירות החיצוניים, החלונות והפתחים, המבנה בגדול. וזה לא כל כך משנה אם החלון הזה שיושב כל כך סימטרי עם החלון השני לידו, הורס לחלוטין את תכנון המטבח מבפנים.

שלא תבינו לא נכון, יש אדריכלים מאוד מוכשרים, עם תכנון חוץ ופנים יוצאים מן הכלל, עם חוש סטיילינג מפותח ביותר ועם ראייה עיצובית משובחת, אבל הם מעטים.

מה שאני טוענת הוא, שברגע שנוצר שיתוף פעולה בין אדריכל למעצב פנים - התוצאה היא לא פחות ממושלמת. אידיאלית. אופטימלית! היכולת שלי, בתור מעצבת פנים, זה להאיר את הנקודות שאדריכל לא ישים אליהן לב.

תכנון ועיצוב מטבח למשל, איפה נכון להעמיד את הכיור ואת הכיריים, איפה נכון מבחינת המרחק להציב את המקרר והארונות הגבוהים. כמה מקום צריך להשאיר לאי במטבח, כמה מקום צריך להשאיר לרגליים כשיושבים מול דלפק אכילה. איפה הכי כדאי להציב את החלונות ולמה תנור חייב להיות קרוב למשטח העבודה.

תכנון ועיצוב תאורה - כשאני חושבת איך לתכנן קירות מיוחדים, או קירות מסויימים שברצוני להדגיש, אני מתכננת בו זמנית את הנמכות התק


רה ואת התאורה. פנסים מיוחדים שיאירו את הקיר, פס תאורת לד שקוע שידגיש את הנישה או את המדפים, תאורה סמויה שתדגיש הנמכות תקרה מעניינות ותתן הרגשה של ריחוף. כמו גם את התאורה הטבעית - את חדרי השינה דווקא לכיוון מזרח - שהשמש תכניס את האור בבוקר, חדרי הסלון והמטבח בדרום כדי שהבית יהיה מואר ברוב שעות היום וכן הלאה.

תכנון נקודות חשמל - במקום לפזר נקודות חשמל באופן רנדומלי בכל חדר, אני אתכנן מראש היכן תעמוד המיטה, השידה, הטלויזיה והארון ואיפה צריך בדיוק להציב את נקודות החשמל והתקשורת, וכן אדע לתכנן היכן יעמדו המדיח, הכיריים, התנור והמקרר, או חפצי נוי ותאורה שיצריכו נקודות חשמל.

תכנון נגרות - שתתאים בדיוק ללקוח ותאפשר לו למלא פונקציות שרק הוא צריך - אז אשמח שתהיה בשביל הדבר הזה בדיוק נישה שיוצרת אחידות ונותנת לי להכניס נגרות מותאמת שתשתלב ישירות עם הקיר.

ועוד כהנה וכהנה אפשרויות. ברגע שאני יושבת עם הלקוח והאדריכל יחד, אנו מעלים את כל הנקודות האלה וכל אחד מאיתנו שואל את השאלות המתאימות כדי להגיע לתכנון המדוייק והנכון ביותר עבור הלקוח.

הרי לא הייתם רוצים בתום תהליך בניית ביתכם להכניס ארון בגדים קטן מדי, כי זה מה שהתאפשר, או לחצוב נקודות חשמל נוספות אחרי שעשו טיח וצבע כי לא חשבתם על מנורות הקריאה ליד המיטה, או למקם את הכיריים קרוב מדי לכיור, כי אחרת הוא קרוב מדי לחלון וזה לא מתאים כי נורא רציתם קולט אדים, או לשבור את המזווה שבניתם במטבח, כי אופס... שכחו להשאיר מקום למקרר.

המקום לפיספוסים הוא מאוד גדול. ואני אומרת - במקום להביא מעצב פנים לאחר שהבית גמור, תדרשו שהאדריכל שלכם יעבוד מראש עם מעצב פנים לבחירתכם, והתוצאה שתקבלו בסוף גם מבפנים וגם מבחוץ תהיה הטובה והמוצלחת ביותר שיכולה להיות.

בהצלחה!



3 צפיות
bottom of page