top of page

View Gallery

There may be no better way to communicate what we do than through images. As you browse our site, take a few moments to let your eyes linger here, and see if you can get a feel for our signature touch.

חיפוש
  • תמונת הסופר/תהילה קול

קבלן ומעצבת פנים נפגשו לפרוייקט

עודכן: 5 בספט׳ 2023


מעצבת פנים מתכננת את הפרוייקט הבא

"עיצוב פנים הוא תחום התמחות באדריכלות העוסק בתכנון ובשינוי חללים פנימיים במבנים. מקצוע זה התפתח מתחום האדריכלות. עיצוב הפנים מתייחס לצורכי האדם בחללים הבנויים, במבני ציבור, כגון בנק, בית חולים, ספרייה ובתים פרטיים, ונותן מענה לצרכיו הפיסיים והנפשיים. לדוגמה, מיקום וגודל החדרים השונים בבית, תאורה ההולמת צרכים שונים, ויורד עד לפרטי תכנון ארונות המטבח." (ויקיפדיה)



אני באופן אישי למדתי 3 שנים בלונדון על מנת לקבל תואר באדריכלות פנים וניהול פרוייקטים. כמובן, שהעיצוב הוא חלק גדול בפרוייקט שיפוץ הבית אבל ליווי הפרוייקט הוא חלק לא פחות חשוב וללא ספק החלק הארוך והמשמעותי יותר.


קבלן שיפוצים מביא איתו סט כלים וידע רב

"קבלן הוא ארגון או אדם העוסק בהקמתו של מבנה, בייצורו של מוצר או במתן שירות, בהתאם לחוזה שנחתם בינו ובין מזמין - מי שמקבל את המבנה, המוצר או השירות."

(ויקיפדיה)

רב קבלני השיפוצים בארץ עובדים ללא תעודה, יחד עם זאת, חלקם מאוד איכותיים יודעים לקרוא תוכניות, מבינים ומוקירים את העיצוב על מגוון "שגעונותיו" ויודעים להביא את הפרוייקט לרמה גבוהה של דיוק ופינישים, ויותר מכך - ממליצים ללקוחות שפונים אליהם לעבוד קודם עם מעצבת ואז עובדים יד ביד לכל אורך הדרך.

אחרים לעומתם, רוצים רק לברוח אל הפרוייקט הבא עוד בטרם התחילו את הפרוייקט הזה.

אני אתייחס אליהם כאנשי ה "יאאאלה שטויות, בקטנה".

יצא לי לעבוד עם כמה כאלה במהלך עבודתי, האנשים שלא מעניין אותם אם המנורה יושבת בדיוק במרכז, אם הקיר זז 20 ס"מ לכאן או לכאן, אם הזכוכית שקופה בזמן שקבענו חלבית... התשובה שלהם ברוב המקרים תהיה: (ניחשתם נכונה) יאאאלה שטויות, מי ישים לב..? תשובה נוספת אופיינית היא להאשים את האחר: התוכניות, הנגר...אכלו לי שתו לי.

הקבלנים האלו יהיה גם אלו שימליצו ללקוח לא לקחת מעצבת פנים, והסיבות?

  1. הם לא רוצים לתת הצעת מחיר מסודרת ומפורטת על פי תוכנית העבודה של המעצבת. עדיף לזרוק מספר!

  2. הם לא רוצים שמישהו יעשה תוכנית מסודרת שהם יהיו חייבים להתחייב אליה. עדיף יאאללה...

  3. הם רוצים לסיים ליד ולא עד הסוף, והם יודעים שהמעצבת תשב להם על הוריד עד שתתקבל התוצאה שתשביע את רצונה ורצון הלקוחות שלה.

  4. הם כבר כבר רואים בראש את התוצאה ובגלל הנסיון שלהם הם בעצמם כבר "כמו מעצבי פנים".

לאחר שנים של עבודה מול קבלנים אני יכולה לומר שיש לי צוות מנצח של אנשי מקצוע.

קבלנים מצויינים, פדנטים, צנועים שרוצים לעבוד ולהרוויח אבל בלי חזירות.

נגרים, חשמלאים, אנשי טפטים, אנשי גבס וכו' שכיף לי, פשוט כיף לי לעבוד איתם.

אם אתם לפני פרוייקט שיפוץ עשו לעצמכם טובה ואל תדלגו על אף שלב:

  1. שלב ראשון: מודד פנים שימדוד את המבנה - לא, התוכניות שלכם לא מדוייקות! הגרמושקה מ 1948 לא טובה :) גם התוכנית המושלמת ביותר שאוכל לתכנן, יכולה להיזרק לפח אם המידות שנמסרו אינן נכונות (אפילו סטייה של 20 ס"מ היא קריטית).

  2. שלב שני: מעצבת פנים - אני לוקחת את הפרוייקט מההתחלה ועד הסוף. מתכננת כל פרט, מכינה רשימת עבודות, בוחרת בעלי מקצוע (לאחר קבלת כמה הצעות מחיר) ומלווה את הפרוייקט עד לסופו.





3 צפיות
bottom of page