top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תהילה קול

שבע דרכים לשיפור הפרודוקטיביות במקום העבודה

עודכן: 7 בספט׳ 2023


לצערינו רובינו עובדים יותר מידי, ואם נוציא את הזמן שאנחנו ישנים בבית, אז כנראה שגם רובינו נמצאים יותר במקום העבודה מאשר בבית. על מנת לשפר את היעילות של העובדים צריך לשפר את התחושה במקום העבודה, לספק גמישות בבחירת מקום הישיבה, אור טבעי, מקומות איחסון...למטה אספתי 7 טיפים מאוד חשובים בעיצוב פנים, שיגרמו לעובדים שלכם להרגיש טוב יותר, להרגיש כמעט כמו בבית וע"י כך להביא למצב של winwin. העובד מרגיש טוב ותפוקת העבודה עולה.

עיצוב פנים למשרדים תאורה טבעית

רוצים אור רק שלא יסנוור

אין גורם שתורם לפרודוקטביות שלנו יותר מאור טבעי. האור הטבעי נותן תחושת חופש, נותן לעיניים לנדוד החוצה ומשפר את ההרגשה שלנו מבחינה פיסיולוגית.

בעיצוב פנים של כל חלל, משרד או דירה יש לשים לב לכיווני האור וגודל המפתחים, לא לכל כיוון אנחנו נרצה חלונות ענקיים. בסביבית עבודה בה עובדים עם מחשב (לא נראה לי שישנה סביבת עבודה בה לא עובדים עם מחשב) חייבים לתת את תשומת הלב לשעות האור, הכיוונים, גודלי החלונות, מיקום השולחנות ועוד כל זאת על מנת להמנע מאור ישיר על מסכי המחשב וגם אור בצד האחורי של המסך, כלומר אור שיסנוור אותנו בזמן הצפייה במסך.

עיצוב פנים למשרדים חלל פתוח ואור טבעי

רוצים מקומות לאיחסון והרבה!

מחקרים רבים מראים שבלגן בסביבת העבודה תורם לעלייה במתח והלחץ. זה יכול להיות בלגן בהתנהלות, בקפיצה בין פרוייקטים וכן לחץ מלקוחות שונים. אז מה שאנחנו לא רוצים זה להוסיף לכל הנ"ל עוד לחץ ע"י סביבת עבודה מבולגנת. זו לא רק האסטטיקה, זה גם היכולת למצוא כל דבר במהירות שתורם לתחושה נעימה יותר. יצירת מקומות איחסון שמותאם באופן אישי ללקוח משפר את ההתנהלות ובכך את הפרודוקטיביות.

חדר ישיבות א-פורמלי במשרד

בתמונה למעלה: עיצוב חללים פנימיים לשילוב מחלקות במשרד.

רוצים חברתי וגמיש - שבע דרכים לשיפור הפרודוקטיביות במקום העבודה

יש אנשים שחיים רק בפגישות אבל בו נודה, רובנו שונאים לבזבז את זמן העבודה שלנו בפגישות למרות שהן לעיתים נחוצות. על מנת להתגבר על התחושה הזאת ולשחרר אותנו מהחדר המלחיץ הזה עם המקרן, השולחן הארוך והכסאות סביב, צריך לייצר סביבה רגועה, נעימה ובייתית יותר. מה יותר טוב מהסלון שלנו בשעת ערב, עם קפה, עוגה ופרק מהסדרה האהובה? אין יותר טוב! אז נכון, זה לא ממש הסלון בבית אבל הרעיון הוא לייצר סביבה דומה, עם צבעים חמים, וילון לאינטמיות ספה נוחה ושולחן שאפשר להניח עליו את הרגלים. הסביבה הלא פורמלית גורמת לתחושה של הפסקה לתיאום פרטים יותר מאשר פגישה רשמית.

תכנון ועיצוב תאורה במקום העבודה תאורה אישית

בתמונה למעלה: עיצוב תאורה במשרד בלונדון.שימוש במנורות תלויות במרחקים שווים, פסי לד ומנורת קריאה אישית לכל עובד.

רוצים אור (גם לא טבעי)

אז נכון, אור טבעי זה נפלא אבל יש בו גם כמה חסרונות. אחד החסרונות הבולטים קשור לעובדה שהוא נעלם לפני שיום העבודה מסתיים. כמובן שהאור הטבעי לא קיים בכל חלקי המשרד וכמות האור משתנה ולעיתים מפריעה, כך שחייבים להגיף וילון, מה שמצמיח את ההכרח לעשות תכנון תאורה יסודי, איכותי ואחיד בסביבת העבודה.

עיצוב משרדים המון אור וצמחים

בתמונה מעל: עיצוב פנים למשרד פרסום.

רוצים לשבת במקום אחר

העולם משתנה וגם סביבת העבודה הקבועה והמסורתית צריכה להשתנות באותו הקצב. המון עבודות מצריכות רק מחשב נייד ופגישות בכל מיני מקומות, אנשים שוכרים איזורי עבודה, עובדי בבתי קפה או במשרד בייתי כזה או אחר (פינת האוכל? הסלון?) אלה שכבר עובדים במקומות עבודה "מסודרים יותר" עדיין מבקשים לעצמם גמישות על בסיס העדפה אישית, איזה צד של המיטה הם קמו היום ושיתופי פעולה שונים עם עובדים אחרים במשרד לצורך פרוייקטים משותפים. היום אני מוציא שיחות טלפון אז אשב לי על הפוף בפינה, מחר אני בונה את האסטרטגיה השיווקית ביחד עם המעצב הגרפי אז נשב בפינת השולחן הגבוה...הרעיון ברור. כן? עיצוב פנים לגמישות סביבתית.

חלל משותף מעוצב במשרד בארהב עם הרבה תאורה וצבעוניות בריהוט

רוצים חומרים כמו בבית

חברות תמיד ניסו לתת לנו תחושה של משפחה ובית על מנת לייצר שייכות ולהגדיל את המוטיבציה ובכך לשפר את יעילות העובדים. המגמה בשנים האחרונות היא גם לעצב חללי עבודה מחומרים ביתיים, פחות מנוכרים ומרוחקים. שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ, כותנה וצמר, שימוש בצבעים חמים וגרפיקה כדי להעביר מסרים, למתג ולשפר את האווירה.

אם יש נוף תנצלו אותו בתכנון המשרד

בתמונה למעלה: עיצוב פנים של משרד ביתי.

רוצה להביט רחוק

הלוואי שלכולנו היתה את האפשרות להביט מהחלון אל נוף מהמם כמו בתמונה למעלה, אבל אם כבר יש אז חייבים לנצל את זה.

יצירת נישה שמוקפת כולה בחלון עם נגרות מותאמת אישית! אחרי הכל, הרעיונות שלנו באים בזמן שאנחנו מפסיקים להקליד ומביטים החוצה.

מי אני? אני מעצבת פנים בשרון (למרות שיש לי גם פרוייקטים בראשון לציון) שמתמחה בעיצוב מסחרי (למרות שעיצבתי לא מעט בתים פרטיים, פנטהאוזים ודירות) בעלת משרד לאדריכלות פנים ועיצוב. אני מאוהבת בעיצוב ולא רק עיצוב פנים, מה שגורם לי להיות מאוהבת בעבודה שלי, מה שגורם ללקוחות שלי אושר. העיקר שיש פה winwin

השאירו לנו פרטים, או התקשרו 054-2323-126


4 צפיות
bottom of page