top of page

View Gallery

There may be no better way to communicate what we do than through images. As you browse our site, take a few moments to let your eyes linger here, and see if you can get a feel for our signature touch.

חיפוש
  • תמונת הסופר/תהילה קול

עיצוב פנים עם אריחי גרניט פורצלן

עודכן: 29 בינו׳


אריחי גרניט פורצלן

רעיון המיחזור בוודאי שאינו חדש בעולם, אך נכנס לתודעה העולמית בכל חברה שמכבדת את עצמה.

אירופה בהחלט מובילה את התחום בצורה משמעותית ותחום עיצוב הפנים אינו נשאר מאחור אלא מכניס את עצמו לקדמת הבמה. מעצבים בכל מקצועות העיצוב מחפשים דרכים חדשות לחסוך בעלויות, באנרגיה, בחומרים חדשים ובמים - שאחרי תופעות מזג האוויר של השנים האחרונים, בה כולנו חוזים בתופעות קיצוניות של חום או קור, שטפונות ובצורות בהם אגמים הולכים ונעלמים ונהרות הופכים רדודים - אנחנו מבינים שאין לנו אופציה אחרת אלא לשמור ככל שביכולתינו ולחפש שיטות חדשות איך לשמר את הקיים ולבזבז פחות. כך קרה שמעצבי אופנה כמו גוצ'י, חברות קוסמטיקה ובישום יוצרים גם הם שיטות מיחזור משלהם.

כשכמויות הביגוד הולכות וגדלות - ממש עולות על גדותיהם בהררי אשפה אינסופיים - מתחילים המעצבים בשיווק של בגדי יד שניה שכמעט ולא נלבשו ונמכרים מחדש במחירים אטרקטיביים יותר, חברות בשמים מתחילות בשיווק שקיות בושם למילוי בקבוקים קיימים, וגם מעצבי המוצר והפנים מחפשים דרכים להשתמש ולמחזר את הקיים למען הסביבה.


שימוש בעץ ממוחזר קיים מספר שנים לא קטן, שימוש בבריקים מפירוק ביניינים עתיקים ברחבי אירופה, אלומיניום מחליף את הברזל הבלגי במראה שלא מבייש את המקור ועיצוב הפנים חזר להיות שקט יותר, מתון ורגוע יותר בשל כך. אנחנו רוצים לחסוך את השימוש במחצבים של חומרים טבעיים כך שקרמיקה וגרניט פורצלן הם פתרון מצויין לעשות זאת. מצאנו דרך להשתמש בחומרים מלאכותיים שנראים בדיוק כמו החומרים הטבעיים היקרים והאהובים.

בסופו של דבר מעצבות הפנים מצליחות ליצור חיבורים טבעיים וניטרלים. גם פריטים אולטרה מודרניים עובדים נהדר עם החומרים הממוחזרים ובהחלט משלימים זה את זה, והחזרה אל הטבע ניכרת בכל פינה.

אנחנו משלבים את הצד הרגשי עם הצד הפונקציונלי והצבעוניות הניטרלית באה לידי ביטוי בשימוש עם פורצלן עץ טבעי בהיר, גוונים של שמנת ולבן, אגוז קוקוס, צבע כאמל והמון המון צמחיה ירוקה. כי כרגע כולנו רק מחפשים את השקט והרוגע.

חברת FAP האיטלקית שמשווקת בארץ ע"י חברת "ויה ארקדיה" הגדילה לעשות והכניסה לקולקציית האריחים המדהימה שלה גם את צבעי האגוז והשקד באריחי ה"עץ" שלה יחד עם מגוון עצום של הדפסים שונים בדומה לטפטים שאנו מכירים זה מכבר.

מה שהולך ונכנס לתודעה שלנו כמשהו שיכול למצוא את מקומו בחדרי רחצה ומקלחות, בחדרי שירותי אורחים, בחדרי שינה וכמובן בסלון הבית שלנו - בעיקר בקיר טלוויזיה.

המבחר בלתי נתפס בכל כך הרבה אפשרויות וכל עיצוב יפה מקודמו. כל אחד יוכל למצוא את המוצר המועדף עליו עיצובית - גאומטרי, רומנטי ופרחוני, מודרני או אבסטרקט. יש משהו בחזרתיות שיוצר תחושה מנחמת, אך זה חייב לבוא בד בבד בהשתקה של שאר הקירות מסביב. פחות חפצי נוי צבעוניים ורועשים שייקחו תשומת לב מיותרת. האיזון חייב להישמר מול קיר חי ונושם שכזה, כי היופי הוא בשילוב בין צמחים חיים או אגרטלים עשויים עץ ממוחזר או במבוק לבין הרקע של הקיר. איזה עיצוב פנים נהדר נוצר כאן.

הרעיון הוא לקבל מראה שנקרא Quiet Luxury - יוקרה שקטה ורגועה של הרמוניה ופונקציונליות והחזרה לטבע הכל כך מתבקשת. אפילו מעצבי האופנה הגדולים ביותר הורידו את הלוגו שלהם מהפרונט של התיקים והבגדים שלהם. זה כבר לא "In" שכולם יראו איזה מותג קנית. היוקרה השקטה מתבטאת באיכות המוצרים הנראים בצורה ברורה גם כשמדובר בטי-שירט. כלומר מי שצריך לדעת שמדובר במותג, ידע זאת גם מבלי שהדבר יהיה כתוב בצורה מפורשת על החולצות שלהם.



ייחודיות חשובה של מותג FAB הוא ביכולת שלהם לחבר בצורה מושלמת את האריחים, כך שהדוגמא שנראית על הקיר מחוברת בצורה מדויקת בין אריחי לאריח. בארץ אמנם מחייבים בתקן פוגות של 3 מ"מ, באיטליה אין שום דרישה כזו והם יכולים לחבר אריח אחד למשנהו ללא פוגות בכלל מה שבאמת יוצר מראה שלם של טפט דקורטיבי, אך גם בארץ עם הפרדת הפוגות, המראה יראה מצויין.

החזרה הזו לוינטג' כחלק מהטרנד הטבעי - וכן, אפשר ואפילו רצוי להכניס כמה פריטים של סבתא הביתה - היא היוקרה החדשה.

אריחי גרניט יוצרים קיר רקע עם עלים בצבעים בעיצוב הסלון

גווני הורוד חדרו כל כך חזק בעיצוב הפנים בשלוש השנים האחרונות ועוד לא נס ליחם. הצבע הורוד נחלק לכל כך הרבה גוונים שונים - ורוד מעורבב עם חום שיוצר את הגוון הורוד העתיק, מעורבב עם אפור, עם שמנת. לא חלילה ורוד ילדותי או נשי כפי שניסו למתגו פעם, זה ורוד שיתאים לכל בני הבית והוא מייצר חום ושלווה נעימה. הזהב המוברש וכל גווני הנחושת שבאים איתו, הם אלה שמחזקים את תחושת היוקרה השקטה. גווני הבז' שפעם היו הגדרה לשיעמום מתחברים לגוון הגרז' שתפס חזק בשנים האחרונות (שילוב בין אפור לבז'), חום אדמה, חום אגוז, בורגנדי עמוק (שילוב של אדום וסגול כהה), אוקרה (חרדלי לכיוון החום), חמרה (כתמתם-חום) בשילוב עם צבעים קרירים ומרעננים - ירוק מנטה, ג'ייד, עלווה, בתוספת לבן קוקוס, שמנת - כל אלה משרים תחושת ביטחון, חיבור לאדמה וחיבור לטבע, אינטימיות בבית, אבולוציה של רומנטיקה חדשה ווינטג' - נוסטלגיה וגעגועים לתקופה אחרת. שקטה, איטית יותר, נינוחה.


אריחי גרניט יוצרים רקע בהיר בדוגמת יער בשילוב עציצים מבמבוק








זו הקלאסיקה החדשה במיטבה, הבית יישאר תמיד יפה, נעים ונוח ולא משנה מה יהיה הטרנד הבא, כי המטרה עכשיו היא לברוח מהחיים הסואנים ומהרעש של החיים ולהגיע לבית הפרטי שלך, אל חוף המבטחים, גם אם הדירה ממוקמת בלב העיר הגדולה.


מי אני? הילה קול מעצבת פנים כ 15 שנה. בעלת תואר ראשון בעיצוב. עיקר עבודתי מתנקז לאיזור זכרון-השרון-תל אביב.




48 צפיות
bottom of page