top of page

View Gallery

There may be no better way to communicate what we do than through images. As you browse our site, take a few moments to let your eyes linger here, and see if you can get a feel for our signature touch.

חיפוש
  • תמונת הסופר/תהילה קול

מה עוד חדש בעיצוב פנים?... גרניט פורצלן מאיטליה באהבה

עודכן: 29 בינו׳


נוף מתוך בניין
נוף מתוך בניין

לטיול יצאנו... טיול-סיור שהתחיל בבולוניה עם חברת "ויה ארקדיה" הותיקה והמצויינת, והמשיך לאירוח וסיורים במפעלים שונים תחת חברת "אטלס" הענקית שלכל אחד מהם יש מוצרים ייחודיים. יצאנו קבוצה מדהימה של מעצבים/מעצבות פנים, אדריכליות/אדריכלים הטובים ביותר בתחומם בעיקר ממרכז הארץ - תל אביב, רמת גן, וגם מאזור השרון (כולל אנוכי) - הרצליה, כפר יונה, נתניה, חדרה, רעננה, כפר סבא ועוד. מעבר לכך שכולם התגלו כאנשים מקסימים במיוחד, הארוחות המעולות, האירוח הנפלא, הצחוקים שהיו בעקבות שילוב של חום כבד והרבה יין ושמפניה מבעבעת וקרירה - קיבלנו ים של מידע בשילוב כל היופי האיטלקי. מה יותר טוב מזה?


העיצוב והייצור האיטלקי ידועים בכל העולם באיכות יוצאת הדופן שלהם, בסטנדרטים הגבוהים שלהם ובכנולוגיה הטובה ביותר. אין פלא שהמחירים גבוהים יותר, יש לזה סיבה מוצדקת.

כאשר ביקרנו בחברת REFIN האיטלקית תחת החסות של "ויה ארקדיה" למדנו דברים בצורה ברורה ומאירת עיניים, והיה מדהים להבין את דרך החשיבה שלהם, איך האמנות נמצאת ב DNA שלהם בצורה כל כך ברורה, וכל מה שהם עושים זה להמציא את הדבר הבא ולחדש במוצר הכי איכותי, הכי יפה' הכי יצירתי שיש.

גרניט פורצלן
גרניט פורצלן

דרך ייצור אריחי הגרניט פורצלן שלהם פחות או יותר זהה לייצור של שאר המפעלים שראינו באיטליה. התערובת המיוצרת בעירבוב חול וזכוכית שמרטיבים יחד, מערבבים ומכניסים לתבניות מדודות ומדוייקות ליצירת אריח הגרניט פורצלן, אותו מכניסים לתנור שחומו הולך ועולה תוך תהליך הייצור עד שהוא מגיע לרמה המירבית של מעל 2000 מעלות צלזיוס!


לאחר ייצור האריח מגיע שלב הצמדת הדוגמא לאריח. אותה דוגמא שנבחרת בדרך כלל בתהליך של סריקה. בכל המפעלים יש מן סורק ענק בעלות של 100 אלף יורו, אליו מביאים מגוון מטורף מאות דוגמאות לסריקה. הדוגמאות כוללות את כל החומרים הטבעיים ותערובות חומרים שייצר האדם שאנחנו מכירים: עץ, בטון, שיש, אבן, זכוכית.. ולכל חומר כזה יש עשרות אפשרויות שונות הרי:

כמה סוגי עצים קיימים?

כמה סוגי שיש?

כמה סוג אבן?

ובכמה גוונים כל אחד מהם מגיע?

ומה עם תאורה? השמש מאירה וצובעת כל חומר בכל כך הרבה גוונים לאורך היום, לאורך השנה.... שאותו עץ או אבן או כל חומר אחר, יראה שונה לחלוטין ולפעמים בצורה כל כך קיצונית, שאי אפשר להאמין שמדובר באותו החומר בדיוק.

אז איך בוחרים מה להפוך לגרניט פורצלן מבין אינסוף אפשרויות כמעט?


מה שרוב חברות הקרמיקה והגרניט עושות כאמור, זה להביא למפעלים כמויות אדירות של חומרים ולסרוק אותם ואז לייצר בגדלים שונים לכל סוגי החומרים לכל תתי הקטגוריות, בכל סוגי המרקמים - מט, משי, מבריק, גימור מחוספס נגד החלקה ועוד ועוד. את התמונה והטקסטורה מצמידים לאריחים בתהליך של חימום בטמפרטורה הגבוהה ביותר והדבקה בדבקים חזקים ביותר. לאחר מכן המוצר יעבור תהליך קירור וכשהוא עובר ביקורות של ניראות, מתחילים בתהליך השיפור הפיזי שלו שכולל חיתוך מדויק להפליא, אורך ורוחב ובדיקה שהאריח שטוח לחלוטין (עם אפשרות לסטייה מינמלית המוגדרת בתקנים המחמירים של איטליה), דבר שלא יראה בעין בלתי מזוינת. רק לאחר כל זה, המוצר נארז ונשלח לכל נקודות המכירה ברחבי העולם.


גרניט פורצלן בטקסטורות של עץ
גרניט פורצלן בטקסטורות של עץ

מה שמבדיל את חברת REFIN מהאחרות היא ההחלטה שלהם שלא להביא חומרים למפעל ולסרוק אותם, אלא לשלוח צלמים עם המצלמות הדיגיטליות הכי איכותיות ומדויקות ברמת הפיקסלים הגבוהה ביותר, ולצלם את המשטחים בכל רחבי העולם. הדבר מאפשר יצירת תמונות ללא הגבלה אפילו באיזורים קשים להגעה ונגישים פחות, בכל שעות היום כך שניתן לתפוס את החומר המואר בכל כך הרבה וריאציות מופלאות והאריחים שנוצרים בעקבות זה הם מדוייקים, יפהפיים ונדירים. הם לא מפסיקים לחשוב איך לחדש ובסיור שערכנו במפעל ראינו סרטונים של אמן ששכרו על מנת לשחזר בציור על אריח את האחד הרקעים של אחד הציורים המפורסמים ביותר בעולם שצוייר ע"י ג'וטו GIOTTO בקפלת סקרובני מראשית המאה ה-14. האריח צולם שוב ושוב עד שהגיע לגוון הזהה לציור האמיתי ורק אז שוכפל והפך להיות חלק מהתצוגה.

נסיונות נוספים ליצור חומרים חדשים וטקסטורות נעשים ללא הפסקה - צילום של שעוות נר מרוחה על משטח, חלקי זכוכית מפוזרים על משטח אחר, חלקיקי אבן או עץ - הכל מקורי ויצירתי במטרה למצוא את הדבר הבא שיתפוס ויוביל את העולם. אחד הסיפורים שסיפרו לנו על תהליך שעברו היה על אחד מעשירי אטליה המתגורר בעיירה שבה מקובצים כולם בטירות הנופש שלהם, כאשר הם מגיעים לבקר בחופשתם השנתית, שרצה לשפץ ולעצב את פנים רצפת הטירה שלו בחיפוי עץ מאוד יקר ונדיר הגדל באיטליה, עץ שכמעט ולא כורתים היום בגלל החוקים הסביבתיים הנוקשים של המדינה, ואז עלה הרעיון לייצר עבורו ריצוף גרניט פורצלן במקום רצפת העץ. חברת רפין הביאה במיוחד נגר אומן שייצר עבורם כמה לוחות בגדלים שונים ובטקסטורות שונות מאותו העץ, והם הצליחו ליצור העתק מדוייק מהעץ, עד כדי כך שכשרואים את המקור ליד האריח, אי אפשר בשום אופן להבדיל ביניהם.



לסיכום אפשר להגיד בפה מלא שהיתה חוויה מעשירה לתחום עיצוב הפנים וקל יותר להסביר ללקוחות למה זה חשוב לקנות אריחים מחברות טובות ומוכרות שמאמינות במוצרים שלהן, משקיעות בו ברמה הכי גבוהה, גם בתהליך הייצור, בתהליכי האישור בכל שלב ועד לקבלת הגימור המושלם ביותר והמראה הנדיר והיפה ביותר שכל לקוח ירצה לקבל אצלו בבית. עיצוב פנים הוא עולם מלא מוצרים שונים והבחירה יכולה להיות קשה ומבלבלת. גם בגלל שכל חנות תמשוך לכיוון אחר ותתן לפעמים הבטחות שלא ניתן לקיים ובסופו של דבר הליקויים יתגלו רק אחרי שנים בודדות של שימוש, או מיד לאחר ההתקנה. כמעצבת פנים אני רוצה לעמוד במילה שלי ובהבטחה שלי ולכן תמיד אקח את הלקוחות שלי למקומות שעליהם אני סומכת שעובדים עם מוצרים איכותיים מכל הבחינות, שעוברים בקרה קשוחה ותווי תקן מחמירים. אני יכולה להגיד בצורה חד משמעית שהשתכנעתי לגמרי ממה שחוויתי וראיתי, ממליצה בחום!

29 צפיות
bottom of page