top of page

View Gallery

There may be no better way to communicate what we do than through images. As you browse our site, take a few moments to let your eyes linger here, and see if you can get a feel for our signature touch.

חיפוש
  • תמונת הסופר/תהילה קול

צמחי בית בעיצוב פנים

עודכן: 6 בספט׳ 2023

צמחים טבעיים מכניסים קסם לבית הודות לצורת העלים המגוונת, צבעים, מרקמים והדרך בה הם גדלים. לא משנה אם הבית עוצב בסגנון כפרי או סגנון מודרני העציצים והצמחים תמיד יגרמו לבית להראות מעניין יותר, מתוחכם יותר וידגישו איזורים בבית שרוצים להדגיש. כן, אני מכירה את אלו שטוענים שכלום לא גדל אצלם בבית, אבל התאמת הצמחים הנכונים בבית לכמות האוויר הלחות והאור הופכת את מטלת הטיפול לפשוטה מאוד ומוסיפה המון לעיצוב הפנים בבית.


צמחים בבית - יופי טקסטורות ומגוון

להוסיף אקזוטיות לבית עם ברומליים

כשמחפשים זני צמחים לקשט את הבית רצוי שיהיו מגוונים, מעניינים, יכילו שלל צבעים וכמובן שלל צורות. הצמחים מוסיפים עניין וצבע במאמץ מינימלי (אם בוחרים נכון). הברומליים אוהבים טמפרטורה של מעל ל 13 מעלות ודורשים מים פעם בשבוע ואף פחות, מה שהופך את הצמחים האקזוטיים הללו למועמד טוב לבית. הם מעדיפים חללים שטופי שמש ואדני חלונות.

כמה אפשרויות פופולריות: אכימאה הוא צמח פופולרי במשפחת הברומליים, מכיוון שיש לו פרח מרהיב. בנוסף, גם הנאורגליה מהמם ועל עליו הדקורטיביים ישנם פסים צבעוניים ( צהוב, אדום). הגוזמניה אשר לו פרח אדום אלגנטי וגבוה מושלם גם הוא בעיצוב הבית.

הזנים שציינו מעלה הם גם אפיפיט, כלומר הם יכולים לחיות על גבי צמח או מצע אחר ללא אדמה אך כמובן שבמקרה זה תדירות ההשקייה גדלה והצמח חייב מים כל יומיים. שזירת איזוב סביב השורשים תקל על ספיחת ושמירת הלחות וכמובן מוסיפה קסם לצמח. בדרך זו ניתן ליצור יצירת אומנות על הקיר בסלון וממש להשתמש בצמחים כאקססוריז בעיצוב פנים.

עיצוב פנים - הדגשת ריהוט עם סוקולנטים


צמחחים בחדר ישיבות

צמחי בית בעיצוב פנים

הסוקולנטים הם משפחה נוספת של צמחים שמתאימים מאוד בעיצוב פנים וקל לראות מה הסיבה. הם בשרניים, מלאים בטקסטורות מעניינות ויכולים להפוך כל שולחן/מדף פשוט ליצירת אומנות מעוצבת שנראית כאילו צולמה במגזין עיצוב יוקרתי.

היתרון הגדול שלהם - עמידות! הם אוגרים מים וישרדו גם אצל אנשים עם הרגלי השקייה לא ממש טובים ( כאלה ששוכחים להשקות שבועיים). המוכרים שבהם הם סוגי הקקטוסים השונים.

סקולנטים בעציץ מרובע לעיצוב הבית

ניתן להוסיף עניין ע"י שימוש בקקטוסים בגדלים דומים ולייצר עציצים מעניינים בגדלים, צורות וצבעים שונים כגון: פינג'ן ישן, כוסות חרס שונות, קופסאות איחסון של סוכר/תה/קפה או כל כלי שעולה על דעתכם שיכול להכיל בתוכו קקטוסון חמוד.

שימוש בסקולנטים בטרריום זכוכית לעיצוב הבית

עוד דרך מעניינת ויצירתית לשימוש בקקטוסים יהיה לשתול אותם בתוך כלי זכוכית שקופים ולייצר טקסטורות מעניינות ע"י חול בצבעים שונים או אבנים.

עיצוב הסלון עם צמחים

צמחייה בסלון מביאה רעננות ווייב טרנדי. לא משנה אם העיצוב הוא מודרני, אקלקטי או כפרי אירגון הצמחים בדרך נכונה, שילוב העציץ, המתלה והמיקום הנכון יביאו תוצאה מקסימה ידגישו את מה שרוצים ואפילו יסתירו את מה שלא ממש רוצים להבליט.

נניח שהסלון שלך "עבר" עיצוב פנים אקלקטי ומכיל עץ, מתכת ספות מסגנונות וצבעים שונים, פריטים שאספתם בטיולכם בעולם. אתם מבינים לאן אני הולכת עם זה. בלגן בעיניים! כדי להרגיע את הרעש הזה ניתן ליצור איזור פוקוס מצמחייה. צמח אחד גדול, כמה בינוניים ומפוזרים בינהם כמה עציצים קטנים. חשוב מבחינה עיצובית להקטין את כמות הצבעוניות בעציצים, שוב, על מנת לייצר איזור מרגיע שבו העינים יכולות לנוח.

גם אם הסלון לא ממש מרווח תמיד ניתן למצוא מקומות שבהם פחות משתמשים ולשלב בהם צמחיה. ברווח בן הספה לקיר, צמוד לאיזור שאליו נפתחת הדלת, על מדפים או על השולחן.

דרך נוספת היא לתלות עציצים מהקיר או התקרה. כן, תתפלאו המקרמה חוזר ובגדול!

צמחים גדולחם בסלון

כפי שכבר ציינו ניתן עי"י הצמח הנכון במקום הנכון להדגיש איזורים מסויימים בחלל. לדוגמא כורסאת קריאה עם כריות בטקסטורה ירוקה תקבל בברכה "צמח נחש". יש לשים לב שהצמח לא גבוה מהכורסא ולא מאפיל עליה. גם את העציץ יש לבחור בתבונה, לא נרצה עציץ רועש, כי אנחנו מנסים לייצר פינה נעימה ושקטה לקריאה. מה שמתאים זה עציץ עם טקסטורות מרגיעות וחומרים טבעיים כגון: נצרים, במבוק או עץ.

עציץ שנועד להדגיש רהיט בבית

מה שיפה בצמחיה בעציצים היא המגוון של צבעים וטקסטרות (גם בצמח וגם בעציץ) בתמונה מטה, שידה מתחת לחלון שמקבלת שידרוג עם מגוון עציצים קטנים.

שידה מלאה בעציצים קטנים

אפשרות נוספת: עציץ שתלוי על הקיר עמוס ב"יער גשם" פרטי. צמחים מזנים שונים שנשתלו בצפיפות וממש מסתירים את העציץ. צבעים שונים, גוונים שונים וטקסטורות, חלקם עולים מעלה וחלקם נופלים. עם כל הכבוד לעיצוב פנים, הטבע מעצב ממש מעולה.

צמחים בפוזרים בסלון הבית

אם ממש בא לכם להתפרע קיר מטפסים בסלון זו הדרך, אין לי מה להגיד חוץ מ WOW מתי יהיה לי לקוח שיסכים לעשות דבר כזה בבית??

את הקיר יש לרשת בעזרת חוטים מלמטה למעלה על מנת שהצמח יוכל לטפס. למעלה רצוי לבצע חיזוק כיוון שהצמח גדל ומשקלו עולה עם הזמן.

צמחי הבית המומלצים לפרוייקט כזה יהיו: קיסוס השטן, קיסוס אנגלי או פילודנדרון.

את הקיר הירוק יש להשקות פעם בשבוע, לגזום שהגיע לגובה הרצוי, לאסוף עלים יבשים.

מעט עבודה עם תמורה מאוד גבוהה!


עיצוב המקלחת עם צמחים

כשרוצים לעצב את המקלחת עם צמחים הבחירה הטבעית היא צמחים טרופיים.

הם אוהבים לחות ורמת אור נמוכה יחסית - בדיוק מה שלרוב המקלחות יש להציע.

זנים כגון: צמח נחש, צמח עכביש, ספטיפיליום או אספידיסטרה תמיד מומלצים, כי הם תמיד ירוקים יש להם המון עלים הם יכולים לגדול מעלה או לכסות את העציץ שלהם באלגנטיות.

גם צמחי הבמבוק השונים אשר גדלים בתוך כלי זכוכית עם סוגי חצץ קטנים נראים אלגנטים ויפים ויוסיפו לכל מקלחת. קיסוסים ושרכים הם גם זנים (משפחות) שישמחו לגדול במקלחת.

צמחים במקלחת

גינת ירק במטבח - עיצוב פנים

עיצוב המטבח עם צמחים הוא לא רק למטרת יופי ואסטטיקה אלה גם למטרות פונקציונאלית. כולנו מעדיפים לבשל אוכל עם עשבי טיבול טריים אז קדימה, כמה עציצים במטבח על מתלה דקורטיבי יתנו לא רק יופי פראי גם טעם.


גינת תבלנים במטבח

לסיכום: צמחים לא נועדו רק לגינה או למרפסת, זנים שונים יכולים לקשט את הבית שלנו ולתת כל כך הרבה יופי, טקסטורות ועניין. בטוח לא פחות מכל אקססוריז אחר שקונים בחנות.

אז קדימה, שיהיה יום ירוק!

258 צפיות
bottom of page