top of page

View Gallery

There may be no better way to communicate what we do than through images. As you browse our site, take a few moments to let your eyes linger here, and see if you can get a feel for our signature touch.

חיפוש
  • תמונת הסופר/תהילה קול

שינויי דיירים – מה זה אומר?

עודכן: 3 בספט׳ 2023

תחום שינויי הדיירים הולך וצובר תאוצה. אם אני מתבוננת בשנה וחצי-שנתיים אחרונות, אני מגלה שרוב הפרויקטים של המשרד שלנו באים משם מבלי שתכננתי. אני לא מדברת רק על דירות ופנטהאוזים, אני מדברת גם על וילות ובתים פרטיים בשכונות יוקרה, או שכונות חדשות שצומחות בתוך ערים באזור השרון – כפר סבא, רעננה, נתניה, קדימה, תל מונד, וכמובן באזור גוש דן – תל אביב, פתח תקווה וראשון לציון. כמעט בכל אזור כזה יש תנופת בנייה שבונים קבלנים עצמאיים או חברות בנייה גדולות ומוכרות כמו שיכון ובינוי, דניה סיבוס, אשטרום, אלקטרה ועוד.


אדריכל ומעצבת פנים עוברים על תוכנית בנייה


המושג "שינויי דיירים" מאוד מטעה, וקצת לא ברור מה זה אומר. כאילו שמשנים את הדיירים עצמם. אבל לא. הכוונה היא שהדיירים בוחרים לשנות את פנים דירתם העתידית.

היום ברור לכולנו שכל תחום בחיים שלנו הופך אישי יותר, ומה שמתאים לאחד לא מתאים לכולם. ככה זה בתחום הבריאות, כך זה בתחום הלימודים וכך זה גם בתחום עיצוב הפנים והתכנון. מכיוון שבכל בית או דירה חיים אנשים אחרים עם מצב משפחתי שונה, גילאים שונים, אופי שונה והעדפות אחרות, כל הקבלנים וחברות הבניה מבינות שכל אחד ירצה לשנות את הדירה על פי צרכיו וחלומותיו ומאפשרות זאת. כל חברה מקצה משרדים שמטפלים בשינויי דיירים ודירות קבלן.

כך נוצר מצב שזוג מתל אביב שקנה דירת 5 חדרים במגדל יוקרתי בלב תל אביב, בחר לבטל חדר אחד לטובת סלון יותר גדול, או משפחה עם שלושה ילדים בכרכור שקנתה בית דו משפחתי בחרה לוותר על הגדרת חדר ארונות ולפתוח את החדר כדי להרחיב את חדר השינה, ואף להפוך את קיר המקלחת לקיר זכוכית. משפחה מקדימה שבונה וילה עם קבלן עצמאי מעוניינת להפוך את המרתף הענק שלהם לדירה להשכרה שכוללת שני חדרים, סלון, מטבח וחדר רחצה בנוסף ליצירת חלל פרטי עבורם ועבור ילדיהם, וצריכה חלוקה ברורה של החלל שיכלול את כל הצרכים גם יחד.


כאן אנחנו נכנסים לתמונה.


אנחנו מקבלים תכניות אוטוקאד מחברת הבניה או האדריכל שתכנן דרך אותו קבלן עצמאי, ואז אנחנו מתחילים את מערכת השינויים. העבודה כאן היא כפולה כי ברוב המקרים אנו מנסים להשתמש עד כמה שניתן בתכניות הקיימות של החשמל והתאורה או בתכניות גבס כדי להוזיל ללקוחות שלנו את המחירים הגבוהים שגובים מהם הנ"ל. כך יוצא שאנו יוצרים תכניות נוספות ,שבהן אנו מכניסים תאורה מעוצבת בנוסף לתאורת הקבלן, חשמל על פי העיצוב שתכננו, הנמכות תקרה או קירות חדשים שאנו מעוניינים לבנות, בנוסף לתכניות שאנו שולחים לחברות הבניה.

יתר התכניות שאותן אנו משנים עבור החברות/הקבלנים – הנמכות גבס עבור מיזוג אוויר, הזזות ספרינקלרים, שינויים בחדרי רחצה (ביטול אמבטיה לטובת מקלחון למשל, הגדלת ארון כיור), פריסות ריצוף וכן הלאה. כמובן שחוץ מהכנת כל התכניות (ותהליך העבודה והפגישות מול החברות/הקבלנים לקבלת אישורים לשינויים) אנחנו גם בוחרים יחד את הקרמיקה, את הריצוף, סניטציה, מטבח, שיש ודלתות, ואז שלושה חודשים בערך לפני קבלת הבית/הדירה – תהליך שלוקח בין 18-24 חודשים בסה"כ – אנחנו ממשיכים בתכניות הנגרות, תכניות קירות כוח דקורטיביים ואז גם יוצאים יחד לימי רכש לבחור ריהוט, תאורה ואקססוריז.

מדובר בתהליך מורכב ומאוד ארוך. העבודה מול חברות הבניה מאוד מורכבות. כל חברת בניה מוציאה חוברת חוקים של מה היא מאשרת או לא מאשרת לעשות, וגם הקבלן העצמאי מעוניין לעבוד על פי סדר העבודה שלו, וצריך למצוא את האיזון איך לא לדרוך לכולם על הרגליים. יש הרבה פוליטיקה ואגו, מה שלא קורה אף פעם אם מדובר בקבלן פרטי שעובד איתנו באופן קבוע. כל תהליך העבודה כאן מחולק לפיקים במשך הזמן הזה. בהתחלה העבודה היא רבה יותר, ואז יש חודשים שקטים, ואז ביקורים בשטח, אחר כך תכניות העיצוב עצמן, לאחר מכן בחירת הריהוט, תאורה ואקססוריז, ואז לאחר טופס 4 וקבלת מפתח נכנס הנגר, נכנס קבלן מטעמינו לעבודות צבע שונות, תוספות גבס, תליית גופי תאורה, נכנסים עוד בעלי מקצוע שונים אם ישנם – מתקין טפטים, מתקין פרקטים, חברת וילונות, בדיקת שטיחים ועוד כהנה וכהנה בעלי מקצוע, עד שמסיימים יחד את הפרט האחרון ומצלמים את הבית לתמונות של ז'ורנל.

בסופו של תהליך נראה בית מושלם. מושלם לצרכים של הלקוח מבחינה אסתטית ופרקטית. מקום שהוא יכול להתגאות בו מול אורחיו ומשפחתו, אך גם לתפקד בו בצורה הכי נוחה שאפשר, וכמובן (ואולי הכי חשוב) לחיות בו ולגור בו בתחושה הכי שלמה ומלאה, להרגיש בבית.

30 צפיות
bottom of page